Kuvassa näkyy oskiloskooppi sekä break-out boxi |
Moottorinohjainlaitteen sähkökaavio |
Suuremmilla kierroksilla sylinteriin ruiskutetaan vain yksi pitkä ruiskutus |
Tässä näkyy imunokka-akselin asentoanturin antamaa singnaalia. Eli aina kun imunokka-akseli pyörähtää asentoanturin ohitse, se antaa moottorinohjainlaitteele singnaalin |
Pakokaasujen takaisinkierrätys jäähdyttimen ohitusventtiili säätelee pakokaasujen lämpötilan mukaan kierrätetäänkö ne jäähdyttimen kautta imukanavaan vai ei. |
Kaasuläpän asentoanturi (diesel autoissa ns imuläppä) joka säätelee imukanavasta imettävän ilman määrää. |
Polttoaineen jakeluputken paineanturi jakelee polttoaineen suuttimille sopivalla paineella. |
Polttoaineen lämmitin lämmittää diesel autoissa polttoainetta jotta se syttyisi paineessa paremmin. |
Turbon johdesiipien asentoanturi kertoo milloin turbo aloittaa toimintansa. Koneella näkyy pelkkää suoraa viivaa, koska turboa on turha pyörittää pienillä kierroksilla. |
Turbon hukkaportin pulssisuhde ohjattu ahtopaineen ohitusventtiili säätää kuinka suurta ylipainetta syötetään imusarjaan. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti