maanantai 18. maaliskuuta 2013

Vaihteiston ja kytkimen irroitus

Harjoituksena oli irroittaa vaihteisto sekä irroittaa kytkin, sekä opetella molempien toiminta. Saimme autoksi Peugeot 206

Työ alkoi vaihteiston irroittamisella, joka oli pienen tilan ansiosta hieman hankalaa. Aluksi täytyi irroittaa vaihteistolle menevät liittimet, jotka olisi hyvä merkata jotta takaisin laittaminen olisi helpompaa. Liittimien ollessa irti, aletaan aukaisemaan vaihteiston pultteja. Myös vaihteensiirtäjät on syytä merkata irroittaessa niitä, jotta vaihteet menee oikein päälle.




Vaihteiston ollessa maassa, oli vuorossa kytkimen irroittaminen.


Kytkinlevy on vauhtipyörän ja paineasetelman välissä.




Peugeotin kytkinlevy irroituksen jälkeen.

Kytkimen irroituksen jälkeen tuli järkeiltyä miten vaihteisto sekä kytkin toimii. Alapuolella on video, jossa selitetään kytkimen toiminta.






Tässä vielä kuva koko paketista (vaihteisto+ kytkinpakka)


Asennuksessa täytyy muistaa kytkimen keskitys, josta kuva alapuolella.



Tämän jälkeen asennetaan vaihteisto takaisin paikoilleen. Asennuksessa ongelmana oli saada oikean puolen vetoakseli takaisin paikoilleen sen kiinnityksen vuoksi.


2013-02-06 12.24.26.jpg

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti